Autor: Haruki Murakami
Editorial, any: Empúries, 2012
Títol original, idioma, any: Dansu Dansu Dansu, japonès,1988
Gènere: Narrativa
Traductors: Núria Parés i Alexandre Gombau
Número de pàgines: 283Traductors: Núria Parés i Alexandre Gombau
Llegit en: Català
No heu tingut mai la sensació de que algun fet de la vostra vida ha estat crucial i ho ha capgirat tot? Sense saber per què, una vivència aparentment sense importància es pot convertir en el centre de tot. Això li passa al nostre protagonista, un escriptor per encàrrec de textos promocionals. No es pot treure del cap la visita que va fer a l'Hotel Dolphin, a Sapporo, fa uns quatre anys. Llavors l'acompanyava la seva xicota del moment, que va desaparèixer sense deixar rastre. Després de moltes pèrdues i de trobar-se permanentment fora de lloc, decideix tornar al misteriós hotel per redreçar una vida que ha perdut el sentit. Efectivament, allà es trobarà amb un seguit de personatges que ho canviaran tot, entrarà en una espiral de petits detalls inconnexos que acaben per lligar en la seva totalitat. Però quin és el nexe, per què li sembla que tot està connectat? Només ell podrà esbrinar-ho.
Després de llegir tants llibres d'aquest autor, se t'acaben els adjectius per parlar-ne, tot i que sempre em sembla que és indefinible. Estem davant d'un llibre 100% Murakami, l'essència mateixa de l'autor. Un mateix protagonista tipus, amb unes preocupacions semblants, un tarannà vital semblant i amb unes coneixences igualment misterioses i extravagants, sense oblidar els tocs paranormals, els detalls costumistes més terrenals i les contínues referències musicals i literàries. Fins i tot una mateixa cadència del llibre, la pausa, la parsimònia, sembla que no passa res, però passa. Però malgrat això, una història sempre diferent, atractiva, absorbent i que no pots deixar estar quan t'hi fiques. En aquest cas, el protagonista m'ha semblat fins i tot encantador, només amb alguns personatges, tret que no és massa comú, solen ser més soques!
Què dir? El llibre m'ha agradat molt, cosa que no és cap sorpresa. És el que té Murakami, si t'agrada, t'agrada sempre, però si no t'entra, no hi ha manera. Així que posat que el llibre acaba de sortir, la recomanació és fàcil. Amants de l'autor, no us el perdeu, està al nivell d'algunes de les seves millors obres. I aquells que no podeu amb ell, ni intentar-ho. Una bona història, personatges carismàtics, embolics, coses inexplicables, amistat i amor. El poso entre els millors, 1Q84 a banda, és clar.
Puntuació: @@@@
12 Comentaris
M'has convençut, serà el meu proper Murakami! :) Ja saps que sóc fàcil de convèncer!
ResponEliminaEm sembla que ens Xexu se'ns ha enamorat d'un japonès apunt d'arribar a la tercera edat...
ResponEliminaAvui l'he vist a la casa del llibre! recent sortit d'impremta, no? Ehem, Murakami i servidora encara es tenen respecte. Encara tinc molt camí per recòrrer abans de ballar amb ell, em sembla.
ResponEliminaPerò l'argument sembla molt interessant! Un amic blogaire tb molt seguidor explica que segueix a "La caza del carnero salvaje". Et passo l'enllaç, encara que és un blog en castellà.
Que ràpid i recent sortit.^-^
ResponEliminaAra el diari Ara fa una promoció de regalar els llibres de Murakami, però em sembla que ja te'ls has llegit tots.
Home! Aquest caurà segur, eh! Recordo que l'havia estst miran en francès, ja que no existia en català, però al final no em vaig decidir. La sinopsi que en fas sembla tan murakamiana com tu apuntes després... Me n'has fet venir més ganes de les que ja tenia! I per cert, tu ets el fan número 1 d'aquest home a Catalunya?? No em sorprendria que la tinta del teu llibre encara fos fresca! Si l'acaben d'imprimir!!!
ResponEliminaNo sé on vaig llegir que aquesta obra era la repetició de Murakami, que no aportava res de nou i que simplement es recolzava en els mateixos tòpics de sempre. No la deixaven gens bé, vaja, de manera que vaig apartar-la de la llista de lectures pendents. Tanmateix, la teva ressenya m'ha més que convençut. Murakami m'agrada i li donaré una oportunitat, que si pel que dius està tant bé no la puc deixar escapar.
ResponEliminaVeig que algun dia m'hauré de decidir a fer un cop de cap amb en Murakami... ja són moltes persones que me n'han parlat molt bé!
ResponEliminaPorto 200 pàgines i m'està agradant moltíssim! També el poso entre els millors, amn '1Q84' i 'Toquio blues'. Coincidim. Pel que em dius al bloc, entenc que no t'ha convençut 'El mercader', de la Coia Valls. Aviam si l'encerto. Una abraçada.
ResponEliminaJo vaig començar amb aquest autor una mica massa fort, amb els llibres de 1Q84, però tinc clar que he de repetir.
ResponEliminaEl poso als pendents.
Gràcies a tots pels comentaris. Aquest és l'autor del qual he ressenyat més llibres al blog, i tots són semblants entre ells, però ja sabeu que m'agrada molt. Me n'alegro que els que ja teníeu ganes de llegir-lo us hagueu animat encara més. I els que no, doncs bé, és Murakami, què hi farem!
ResponEliminaCarme, però a veure, encara no el tens a casa? Però a què estàs esperant??
Pons, en XeXu fa temps que està enamorat de les bones lectures, i pel meu gust, Murakami és la bomba. No hi ha més explicació.
rits, no m'has passat l'enllaç que deies. No sé si és ben bé continuació, es veu que d'alguna manera sí, però es poden llegir separats. Justament aquest que dius és un dels dos més coneguts que encara tinc pendents. No patiu, que ja cauran! Pren-t'ho amb calma, costa d'entrar, però jo crec que et pot acabar agradant.
Maria, Murakami és un dels pocs autors que llegeixo per ser ell, un llibre seu no el deixo passar, i no em passa amb massa gent. Encara no els he llegit tots, però falten pocs!
Yáiza, és totalment murakamià! La veritat és que té tots els ingredients, fins i tot hi surt algun gat per allà. No crec pas que sigui el fan número u de l'autor, però té gràcia que dec haver estat de les primeres persones que l'ha pogut llegir en català, no m'he encantat gaire i l'he llegit de seguida que he pogut. No sempre es té aquesta sort. A veure si l'agafes, està molt bé.
Màgia, si mires la ressenya que he fet, no desmenteixo pas el que ja havies sentit del llibre. És Murakami total, i com a tal, té tots els seus ingredients. Fins i tot ho dic al text, és tot el mateix, però com sempre, és diferent. Si t'agrada, segur que has llegit més d'un llibre i en realitat tots són repetits, però enganxen igual. Criticar és fàcil, però els llibres també s'han d'escriure, i d'imaginació no n'hi falta mai a aquest home. Anima't, que si t'agrada l'autor, aquest no et decebrà.
Porquet, però ves amb compte! Les persones que en parlen bé són/som incondicionals. Però hi ha també els que no poden de cap manera, no els entra, i ja està. Hauràs de descobrir de quin tipus ets, ja ens ho diràs.
Jordicine, per una vegada, la teva exaltació del llibre que llegeixes no em sorprèn, hehehe. Aquest cop estarem d'acord segur. Esperaré amb ganes la teva ressenya. I no, t'has equivocat, no és el de la Coia Valls el que he acabat. Potser caurà algun dia, però segurament quan llegeixis això ja sabràs a quin em refereixo.
Jomateixa, posa'l, posa'l, però de moment no t'atabalo, que ja he vist que tens feina per estona...
entrar aquí i agafar-me complex de baixíssima productivitat lectora és tot un. i si a sobre en ressenyes un més del murakami, em surten tots els colors. però bé, el que té de bo és que també m'engresco a trencar aquest ritme lamentable, i sí, aquest curs serà millor!
ResponEliminaps. per cert, ara estic amb en kvothe. amb unes 200 pàgines llegides, bé.
Glups, ahir no vaig mirar la teva resposta al comentari i avui m'ha vingut al cap!
ResponEliminahttp://lilvia.blogspot.com.es/2012/09/la-caza-del-carnero-salvaje-de-haruki.html